Събор в с. Драчево, Община Средец

Fest in village Drachevo / Drachevo köyünde bir araya toplanıyor



Организатор -

Драчево е село в Югоизточна България. То се намира в община Средец, област Бургас. Селото е разположено на североизточните разклонения на рида „Кара тепе“, северната част на Странджа планина, на 6 км източно от гр. Средец. Край него е известната красива местност „Фъкъ дере“, през която тече Факийска река. Популярни местности в землището на селото са: „Елинските гробища“, „Двата гроба“, „Капаклията“, „Юрта“, „Каишбаир“ и др.
През 1934 г. Къркчалъ се преименува с българското име Драчево.
Първата черква е построена от плетеница, измазана с кал и вместо камбана, се е използвало дървено клепало. Новата, масивна черква е изградена през 1902-1903 г.,с една медна камбана, монтирана на камбанарията в двора.
Първото училище, с начален курс е открито през 1886 г., в две стаи от къща. По-късно е построена масивна сграда на един етаж. През 1937 г. е надстроен и горният етаж и е открита прогимназия „Св. Св.Кирил и Методий“, от първи до трети (днес седми) клас.
Читалището „Изгрев“ е основано през 1930 г.
Храма е построен през 1903 г. от майстор строител Цаню Ганчев от известния по онова време тревненски род Уста Генчови. Иконостаса е изработен от неговия син Божко Цанюв. Ръководител на строежа е бил свещеник Георги поп Христов. Той е роден през 1860 г. Завършил е духовна семинария в гр. Одрин. Отец Георги умира през 1943 г. и тялото му е положено в двора на храм “Успение Богородично“. След него свещеник е Иван Тодоров, от 1945 г. до 1958 г. Отец Иван е роден през 1919 г. в с.Къркчалъ /Драчево/. Други свещенници са били: отец Лефтер от гр. Средец, отец Георги Куртев от Тополовградския край, отец Велик от село Пирин, област Благоевград.
В селото е родена странджанската народна певица Комня Стоянова – основател и солист в Държавния ансамбъл „Филип Кутев“, София.
Всяка година се провежда събор в селото на 9 септември
Drachevo, Güneydoğu Bulgaristan'da bir köydür. Burgaz bölgesi, Sredets belediyesinde bulunmaktadır. Köy, Kara tepe sırtı kuzeydoğu şubelerinde, Sredets kasabasının 6 km doğusunda, Strandja Dağının kuzey kesiminde yer almaktadır. Bunun yanında ünlü güzel alan olan "Fukes dere", Faqiiska nehri boyunca akıyor. Köydeki popüler yerleşimler: "Elinski mezarlığı", "İki mezar", "Kapakliata", "Yurta", "Kaishbar" ve diğerleri.
1934'te Kırkçal Bulgar adıyla Drachevo olarak yeniden adlandırıldı.
İlk kilise çamurla kaplı bir düğümden yapılmıştır ve bir zil yerine ahşap bir kapak kullanılmıştır. Yeni ve muazzam kilise, avludaki çan kulesi üzerine bakır bir çan takılı olarak 1902-1903'te inşa edilmiştir.
İlk kurs, ilk kursla birlikte, 1886 yılında bir evin iki odasında açıldı. Daha sonra bir katta muazzam bir bina inşa edildi. 1937'de üst kat da yükseltildi ve "St. Aziz Cyril ve Methodius ", birinci ila üçüncü (bugünkü yedinci) sınıf.
Chitalishte "Izgrev" 1930'da kuruldu.
Tapınak, ünlü Tryavna gen Usta Genchovi'nin usta inşaatçı Tsaniu Ganchev tarafından 1903 yılında inşa edilmiştir. İkonostasis, oğlu Bozhko Tsanyuv tarafından yapıldı. İnşaat başkanı rahip Georgi Pop Hristov'du. 1860 yılında doğdu. Edirne'de ruhsal bir mezun oldu. Peder George 1943'te öldü ve bedeni Varsayım Kilisesinin avlusuna atıldı. Ondan sonra Ivan Todorov 1945-1958 yılları arasında bir papazdı. Peder Ivan 1919'da Kirkchila / Drachevo köyünde dünyaya geldi. Diğer rahipler: Sredets'ten Peder Lefter, Topolovgrad bölgesinden babası Georgi Kurtev, Blagoevgrad bölgesi Pirin köyünden Peder Velik idi.
Köy, Devlet Konseri "Philip Kutev" de Sofya'nın kurucusu ve solisti olan Strandja şarkıcı Komna Stoyanova olarak dünyaya geldi.
Her yıl bir köy konseyi 9 Eylül'de düzenlenmektedir
Drachevo is a village in Southeastern Bulgaria. It is located in Sredets municipality, Burgas region. The village is situated on the northeastern branches of the Kara tepe ridge, the northern part of the Strandja Mountain, 6 km east of the town of Sredets. Beside it is the famous beautiful area "Fukes dere", through which flows the Faqiiska river. Popular localities in the village are: "Elinski cemetery", "Two graves", "Kapakliata", "Yurta", "Kaishbar" and others.
In 1934 Kirkchal was renamed with the Bulgarian name Drachevo.
The first church was built from a mud-clad knot, and instead of a bell, a wooden flap was used. The new, massive church was built in 1902-1903, with a copper bell mounted on the bell tower in the yard.
The first school, with an initial course, was opened in 1886, in two rooms from a house. Later a massive building was built on one floor. In 1937 the upper floor was also upgraded and the "St. St. Cyril and Methodius ", from first to third (today seventh) class.
Chitalishte "Izgrev" was founded in 1930.
The temple was built in 1903 by the master builder Tsaniu Ganchev from the famous Tryavna gen Usta Genchovi. The iconostasis was made by his son Bozhko Tsanyuv. The head of the construction was priest Georgi Pop Hristov. He was born in 1860. He graduated from a spiritual seminary in the city of Edirne. Father George died in 1943 and his body was laid in the courtyard of the Assumption Church. After him, Ivan Todorov was a priest, from 1945 to 1958. Father Ivan was born in 1919 in the village of Kirkchila / Drachevo /. Other priests were: Father Lefter from Sredets, father Georgi Kurtev from Topolovgrad region, Father Velik from Pirin village, Blagoevgrad district.
In the village was born the Strandja folk singer Komna Stoyanova - founder and soloist at the State Ensemble "Philip Kutev", Sofia.
Every year there is a fair held in the village on 9 September
Публикувано от: Гергана Димитрова

Данни за контакт

Tелефон:
e-mail:

календар на събитията

анкета

Бюлетин